تهران بلوار میرداماد بین میدان مادرورازان شمالی جنب بانک ملت پلاک91
02122922510

مراقب بادهاي سرد پاييزي باشيد

مراقب بادهای سرد پاییزی باشید
  • مراقب بادهای سرد پاییزی باشید

    خبرگزاری آریا- متخصص طب سنتی گفت : بادهای سرد پائیزی و غذاهای با طبع سرد و خشک در فصل پاییز بیماری زا هستند .

    به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علیرضا یارقلی درباره توصیه های طب سنتی در پاییز گفت : طبع پاییز در طب ایرانی سرد و خشک است لذا باید از سردی ها و خشکی زاها دوری کنیم ضمن اینکه خوابیدن در مکان سرد و یا نوشیدن آب سرد در نیمه دوم سال منع می شود.

    وی درباره غذاهای این فصل افزود : بهترین غذاهای این فصل غذاهای آبکی و خورشتی است. خورشتی هایی که در آن گوشت باشد و حداقل هفته ای دو سه بار میل شود .

    دکتر یارقلی گفت : در نیمه دوم سال سیستم گوارش نیاز به تقویت دارد لذا صبحانه هایی همچون عدسی، حلیم ، فرنی ، مرباهای به و هویج و آش سبزی توصیه می شود اما نباید زیاده روی کنیم .

    این پژوهشگر طب سنتی با توصیه بر اینکه مواد غذایی این فصل باید به طرف گرما و رطوبت برود، افزود: در این فصل از غذاهای سودازا مانند بادمجان پرهیز شود اما توجه داشته باشید مثلا برخی غذاها را باید با مصلح استفاده کرد ضمن اینکه باید توجه داشت عدسی با عدس پلو متفاوت است و یا اینکه مثلا جو مزاج سرد و خشک دارد اما ماءالشعیر طبی رطوبت بخش خوبی است.

    دکتر یارقلی اضافه کرد: در نیمه دوم سال از فضای سرد و باد سرد دوری کنید، در محیط سرد نخوابید و حتما روپوش مناسب و سرپوش برای شبها انتخاب کنید.وی توصیه اکید کرد: حتما در نیمه دوم سال از خواب روز پرهیز کنید، در روزهای بلند نیمه اول سال برای تجدید انرژی خواب قیلوله داریم اما برای روزهای کوتاه خواب روز خوب نیست، مخصوصا خواب غروب که بسیار بد است .

    دکتر یارقلی درباره دم نوش های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن گفت :برخی دم نوش ها مثل دم نوش تخم بالنگو و تخم بارهنگ کمک کننده است بدین صورت که سه چهارم لیوان آب -یک چهارم گلاب- یک قاشق مرباخوری تخم بالنگو و یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ با چند قطره زعفران این دم نوش را میل کرد.

    وی افزود: دم نوش گاوزبان و لیمو عمانی بدون شیرینی نیز به رفع بیماری های ویروسی و خستگی و کوفتگی کمک می کند همچنانکه دم نوش های عناب و آویشن به این صورت که ۵ تا ۱۰ عدد عناب با یک قاشق غذاخوری آویشن بجوشد و صاف شود و یا دم نوش بابونه و مرزنجوش -بابونه و بومادران بادرنجوبه و ورون برای تقویت سیستم ایمنی در برابر بیماری های ویروسی این فصل توصیه می شود .

    به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، دکتر یارقلی با توصیه به ورزش کردن در این فصل خاطرنشان کرد: بیماران متابولیکی همچون دیابتی ها و کسانی که فشار خون بالا دارند یکی از بهترین زمان ها برای ورزش کردنشان گرمای روز یعنی یکی دو ساعت بعدازظهر است .مصاحبه تلفنی دارد .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0:00
    0:00