تهران بلوار میرداماد بین میدان مادرورازان شمالی جنب بانک ملت پلاک91
02122922510

بخور نخورهای فاصلۀ بین افطار و سحر

بخور نخورهای فاصلۀ بین افطار و سحر
  • “ماه رمضان امسال را سالم تر سپری کنیم”

    بخور نخورهای فاصلۀ بین افطار و سحر | لیست غذاهای مناسب بین وعدۀ ا فطار و سحر

    طی مقالاتی که در همین سایت بارگذاری شده است، درمورد غذاهای مناسب وعدۀ افطار و سحر در طب سنتی ایرانی مطالبی را بیان کردیم و لیستی از بهترین افطاری ها و بهترین سحری ها را ارائه نمودیم؛ حال در این مقاله قصد داریم به خوراکی هایی بپردازیم که مناسب فاصلۀ بین وعدۀ افطار و سحر هستند.

    همچنین تدابیری غیرخوراکی برای بهتر سپری کردن این ساعات و ساعات روزه داری را بازگو خواهیم کرد. لطفاً تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید.

    تدابیر طی کردن ساعات بین افطار و سحر و ساعات روزه داری | خوراکی های مناسب فاصلۀ بین افطاری و سحری   در طب سنتی ایران

    1. یک ساعت پس از افطار حمام کنید و نه قبل از آن، چراکه حمام کردن با شکم خالی و پر هر دو بد هستند.
    2. یک ساعت بعد از افطار، میوه هایی مانند سیب، به، گلابی، هندوانه، زردآلو، هلو، آلو، خیار و سایر میوه های فصل را که رسیده باشند میل کنید.(در حجم متعادل)

    3. میوه هایی نظیر موز، انبه و آناناس تشنگی آور هستند؛ لذا توصیه می شود در خوردن آنها امساک کنید.
    4. در فاصلۀ بین افطار و سحر(با فاصلۀ یک تا دو ساعت از غذا)آبمیوه هایی مانند آب انار،آب سیب، آب به و آب گلابی رسیده، تازه و خانگی بنوشید.
    5. برای رفع یبوست مزاج، ۵ تا ۱۰ عدد آلو بخارا یا انجیر خشک را خیسانده و ۱ ساعت پس از افطار میل کنید.

    6. با فاصلۀ دو ساعت از غذا(شام یا افطار) فالودۀ سیب میل کنید.

    طرز تهیه فالوده سیب: چند عدد سیب شیرین رنده شده + عسل + زعفران + گلاب + عرق بیدمشک

    نوشیدنی های مناسب افطار تا سحر (۲ ساعت پس از افطار تا ۱ ساعت قبل از سحر) عبارتند از: ماء الشعیر طبی، شربت سکنجبین، شربت آلبالو، شربت بیدمشک، شربت بهارنارنج، شربت به لیمو، شربت حاوی زرشک و آلو، شربت خاکشیر و آبلیمو و…

    طرز تهیه ماءالشعیر طبی: ۱ پیمانه جو + ۱۴ پیمانه آب را روی گاز به مدت ۱ ساعت بجوشانید تا جوها بشکفند، سپس داغ داغ صاف کنید و در یخچال گذاشته و در فاصلۀ افطار تا سحر به جای آب بنوشید.(توصیه می شود دارندگان معدۀ سرد، کمی عسل و صاحبان معدۀ گرم، مقداری آبلیموترش به ماءالشعیر طبی خود اضافه کنند.)

    خوب جویدن غذا، کمی پیاده روی بعد از افطار، کاهش استفاده از غذاهای غلیظ مثل ماکارونی، استفاده از روغن زیتون، خوردن هلو، آلو و زردآلو بین افطار تا سحر، استفاده از سبزیجات خام در وعدۀ افطاری و سبزیجات پخته در سحری در درمان یبوست مزاج در ماه مبارک رمضان کمک کننده هستند.

    در طول روز، هنگامی که روزه هستید جهت رفع تشنگی، استشمام بوهای خنک مانند بوی سیب، خیار و گلاب. پوشیدن لباس هایی با رنگ آبی و سبز بسیار کمک کننده هستند. (لباس های قرمز نارنجی و زرد، گرما را جذب کرده و شما را تشنه تر می کند.(

    خواب مناسب در ماه رمضان از ساعت ۱۱ شب تا ۳ صبح است. بعد از میل کردن سحری تا طلوع آفتاب بیدار باشید.( پیشنهاد می شود در این ساعات به راز و نیاز بپردازید)

    اگر احساس نیاز به خواب کردید؛ پس از طلوع آفتاب به مدت ۲ ساعت بخوابید. یک ساعت خوابیدن قبل از اذان ظهر هم خواب مفیدی برای روزه داران است.

    لاغری با روزه گرفتن در ماه رمضان: چنانچه تدابیر روزه داری به درستی اجرا شوند؛ انتظار می رود اغلب افراد پس از ماه رمضان از نیم تا دو کیلو گرم کاهش وزن داشته باشند و لاغر شوند.

    التماس دعا

    منبع: برگرفته از سخنان متخصصین طب سنتی در ویدئوهای آموزه های تندرستی _ زیرنظر دکتر یارقلی
    برای دسترسی به ویدئوها: عبارت “سرتون سلامت” را در سایت آپارات جستجو کنید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0:00
    0:00